Recensie Zoek en tel op

Geschreven op maandag 21 maart 2016

Met het spel Zoek en tel op maken kinderen spelenderwijs kennis met het optellen tot en met 10. Door een bepaald voorwerp op twee aansluitende afbeeldingen te tellen en weer te geven door kralen op de eerste twee staafjes te plaatsen visualiseren kinderen de optelsom. Als ze alle kralen bij elkaar optellen komen zij tot het totale aantal kralen op het derde staafje. Het spel is zelfcorrigerend (opdrachtkaart omdraaien) en bevat twee differentiatie niveaus.

Uitgebreide recensie

Juf Linda en de kinderen uit haar groep 2/3 gingen aan de slag met Zoek en tel op. Weten wat ze er van vonden? Lees dan hier haar recensie.

Wie is klasvanjuflinda.nl?

Op klasvanjuflinda.nl zijn verschillende lesideeën, reviews van boeken en materialen en vele inspirerende blogs over het basisonderwijs te vinden.

Linda Willemsen is in 2011 afgestudeerd aan de PABO en heeft ervaring in de onderbouw van de basisschool. Daarnaast is ze actief op social media en met het bloggen op haar website. Haar interesses liggen op het gebied van taal, rekenen en zorg en hier heeft ze al veel over geschreven. In januari 2013 is haar eerste boek uitgekomen, namelijk ‘Letter van de week’ en in maart 2013 volgde haar tweede boek ’50 lesideeën voor de onderbouw’. Daarnaast heeft ze ook een aantal E-books geschreven, die op haar website te vinden zijn. Linda wil andere leerkrachten graag inspireren om kennis op een leuke en enthousiaste manier over te dragen, zodat het leren een feestje wordt!

Meer tips

Bekijk hier meer productrecensies en tips voor het gebruik van verschillende ontwikkelingsmaterialen.