Vind hier per onderwerp je vraag en het antwoord.
Ontbreken er leerlingaantallen? Neem contact op met de klantenservice om de leerlingaantallen te vullen.
Staat er een andere foutmelding? Het kan zijn dat de licentie al actief is. Je kunt niet twee keer dezelfde softwarelicentie aanschaffen.
Krijg je nog steeds een foutmelding? Neem dan contact op met de klantenservice.
Als je een jaarlicentie hebt, dan dien je deze jaarlijks te vernieuwen. Dit kan worden gedaan via het softwareoverzicht of via didactiek - vakgebied. Als de softwarelicentie automatisch wordt verlengd, dan hoef je geen actie te ondernemen.
Dit hangt af van wat je wilt bestellen; leerpakketten of alleen software.
Software kun je via de webshop bestellen. Dit kan via het sofwareoverzicht en/of via didactiek - vakgebied. Let op: software moet altijd goedgekeurd worden door de software-autorisator.
Voor leerpakketten zie hoe bestel ik een leerpakket?
Zodra een licentie naar Heutink is verstuurd, kan de startdatum helaas niet meer gewijzigd worden. Neem hierover contact op met de klantenservice.
Je kunt het bestellimiet van een gebruiker aanpassen via de 'Mijn Heutink' omgeving. Ga naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Organisatie'. Klik op autorisatie-instellingen en scroll naar beneden. Ga naar de gebruiker met een bestellimiet, klik op de schuifbalk en vul het gewenste bestellimiet in achter de groene schuifbalk.
Als particulier betaal je na het plaatsen van een bestelling middels iDEAL. Wanneer je een zakelijke klant bij ons bent, kan je zowel betalen op rekening of op verzoek via iDEAL.
Bestel de lesmethodes door te zoeken naar de methode in ons assortiment, of maak gebruik van de lesmethode bestelhulp in de ‘Mijn Heutink’ omgeving. Volg de volgende stappen: kies een vak, kies de methode en kies de groep. Vul vervolgens het aantal leerlingen en het aantal groepen in. Als er software nodig is voor de lesmethode, selecteer dan de juiste licenties. Zet de methodes en (waar nodig) de software op je bestellijst.
Dit is mogelijk. Ga naar de ‘Mijn Heutink’ omgeving, klik op ‘bestellingen’ en klik op ‘bestelhistorie’. Klik op de bestelling die je nogmaals wil bestellen. Geef de nieuwe bestellijst een naam. Dien de bestelling in.
Het is mogelijk om producten uit je 'favorietenlijst' toe te voegen aan een actieve bestellijst of aan een andere bestellijst. Selecteer de producten op je favorietenlijst die je aan een bestellijst wil toevoegen en scroll naar beneden op de pagina. Klik op ‘op actieve bestellijst’ of op ‘op andere bestellijst(en)'. Helaas is het niet mogelijk om de gehele lijst in één keer naar een bestellijst te kopiëren.
Ga naar de ‘Mijn Heutink’ omgeving en klik op bestellijsten. Klik bij de te activeren lijst op de 3 stippen. Selecteer hier ‘activeren’. Als de optie 'deactiveren' wordt weergegeven, betekent dit dat de geselecteerde lijst al de actieve bestellijst is. Dit kun je herkennen aan de groene stip voor de naam. Je kunt slechts één actieve bestellijst hebben.
Ja, dit is mogelijk. Importeer de eerder gebruikte bestellijst in de ‘Mijn Heutink’ omgeving bij ‘bestellijsten’. Let op: wanneer je een product wilt toevoegen aan een bestellijst heb je de keuze om een product op een actieve bestellijst toe te voegen, of aan een andere bestellijst. Maak van de geïmporteerde bestellijst jouw actieve bestellijst door te klikken op de 3 stippen achter de lijst en ‘activeren’ te selecteren. Je andere bestellijst gaat niet verloren. Jouw actieve bestellijst is te herkennen aan de groene stip voor de naam.
Al jouw openstaande en verzonden bestellingen vind je terug in de ‘Mijn Heutink’ omgeving onder Bestellingen > Bestelhistorie/ Laatste bestellingen. Je moet hiervoor wel ingelogd zijn.
Dit is in principe niet mogelijk. Neem contact op met de klantenservice, zodat we in overleg kunnen bepalen wat te doen.
Je kunt eenvoudig een leerpakket bestellen via onze website. Ga naar het assortiment en kies vervolgens voor leerpakketten. Selecteer het vakgebied en het gewenste leerpakket. Zoek eventueel op naam van de methode en bestel de leerpakketten. Als je hulp nodig hebt bij het kiezen van het juiste leerpakket, dan kun je gebruik maken van onze leerpakket bestelhulp. Beantwoord de vragen en ontdek welk leerpakket het beste bij jou past. Houd er rekening mee dat het leerpakket geautoriseerd moet worden door collega's die zijn aangewezen als software-autorisator.
Ja dat kan. Vraag de autorisator om de wijziging(en) in je bestellijst door te voeren. Het is ook mogelijk om je bestellijst te laten afkeuren, deze komt dan weer terug in bij je bestellijsten. Daarna kun je zelf de gewenste wijziging(en) doorvoeren.
Het is helaas niet mogelijk om je bestellijst te exporteren naar Excel. Je kunt je lijst wel naar een PDF-Bestand exporten.
Als klant is het niet mogelijk om zelf het leerlingaantal te wijzigen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice, zij zullen je verder helpen.
1. Log in met je inloggegevens en ga in de ‘Mijn Heutink’ omgeving naar jouw 'bestellijsten'.
2. Klik op "Nieuwe bestellijst aanmaken" en geef deze een naam.
3. Klik op "Bestellijst aanmaken" om de lijst aan te maken.
4. Je ziet nu de nieuw aangemaakte bestellijst in het overzicht onder Bestellijsten staan.
5. Klik op de drie puntjes achter de bestellijst en klik op ‘delen met andere gebruikers’. Houd er rekening mee dat dit alleen mogelijk is wanneer de bestellijst niet actief is. Als de bestellijst nog actief is, deze eerst deactiveren (dit kan ook via de 3 puntjes aan het einde van de bestellijst).
6. Zodra de bestellijst is gedeeld met je collega('s) kunnen zij deze bestellijst ook inzien en eventueel bewerken.
1. Log in met je inloggegevens en ga in de ‘Mijn Heutink’ omgeving naar jouw 'bestellijsten'.
2. Klik op "Nieuwe bestellijst aanmaken" en geef deze een naam.
3. Klik op "Bestellijst aanmaken" om de lijst te creëren.
4. Je ziet nu de nieuw aangemaakte bestellijst in het overzicht onder Bestellijsten staan.
Als de bestelling nog niet goedgekeurd is door de autorisator, kun je hem of haar vragen om de bestelling te wijzigen en het artikel te verwijderen. Als de bestelling al door Heutink is ontvangen, kun je zelf geen wijzigingen meer aanbrengen. Neem daarom contact op met onze klantenservice voor verdere hulp. Het is afhankelijk van de status van de bestelling of er nog wijzigingen mogelijk zijn.
Een afgekeurde bestellijst kun je terugvinden bij de bestellijsten. Daar kun je de bestellijst weer opnieuw openen, aanpassen en eventueel opnieuw indienen.
Gebruik hiervoor de lesmethode bestelhulp. Doorloop de stappen en zet alle artikelen in je winkelmand, zodat je een pdf-bestand kunt aanmaken. Deze pdf kun je intern voorleggen. Ontvang je liever een officiële offerte? Neem dan contact op met de klantenservice. Geef hier aan om welke methode en hoeveel leerlingen het gaat en wanneer je wil starten met de methode. We sturen je vervolgens een offerte per e-mail.
Op sommige producten berekenen wij verzendtoeslag. Dit komt omdat deze producten specifieke eisen hebben op het gebied van verpakking, verzending of vervoerders. Hierdoor zijn wij genoodzaakt deze toeslag in rekening te brengen. Heb je hier vragen over, neem dan contact met ons op.
Meld de retour van een pakket aan via ‘Mijn Heutink’ omgeving. Klik op ‘retouren’ en klik op ‘retour melden’. Selecteer de producten die je wilt retourneren. Geef aan waarom het product wordt geretourneerd en of er nog bijzonderheden zijn. Je krijgt dan binnen enkele werkdagen het retourformulier van ons per mail toegestuurd.
Stuur via de mail of WhatsApp foto’s van de misdruk. Geef hierbij aan om welk artikel/artikelnummer het gaat en welk ordernummer. Wij controleren het product en sturen je een nieuw product op waar nodig.
Als jullie met maandfacturatie werken, kunnen alle artikelen die de afgelopen maand zijn aangeschaft pas vanaf het begin de volgende maand retour worden aangemeld. Het is ook mogelijk dat je een artikel retour wilt sturen dat buiten het retourtermijn valt. Het artikel kan dan niet meer via de website retour aangemeld worden, je kunt in dit geval het beste contact zoeken met de klantenservice.
Neem hierover contact op met de klantenservice. Wij kunnen kijken of de retouropdracht correct is verwerkt en je eventueel (opnieuw) van een retourbevestiging voorzien.
Neem contact op met klantenservice. Wij kunnen de retouropdracht opnieuw inplannen bij de vervoerder. Je krijgt hier dan een nieuwe bevestiging van. Let op: afhaaldatum is een verwachte afhaaldatum en kan wat later worden. Je kunt het pakket alsnog naar het antwoordnummer sturen. Dit kan kosteloos via een POSTNL punt.
Klik in de ‘Mijn Heutink’ omgeving op ‘instellingen’ en klik vervolgens op ‘organisatie’. Klik op je hoofdorganisatie. Klik op ‘Software autorisator’ en klik op ‘autorisator toevoegen’. Kies een nieuwe gebruiker in de dropdownlijst en klik op 'Opslaan'.
Ga naar ‘Mijn Heutink’ omgeving en klik op ‘favorietenlijsten’. Klik op de favorietenlijst die je wilt verwijderen. Klik op het prullenbak-icoontje, bovenaan de lijst.
Ga naar de ‘Mijn Heutink’ omgeving en klik op favorietenlijsten. Klik hier op ‘nieuwe favorietenlijst aanmaken’. Geef de lijst een naam en klik op aanmaken. De lijst staat nu bij de favorietenlijsten. Als je een product aan je favorieten wilt toevoegen en er nog geen lijst is, kun je op 'Voeg toe aan favorieten' onder de bestelknop klikken en vervolgens op 'nieuwe favorietenlijst aanmaken'. Geef de lijst een naam en klik op het plusje om deze te maken. Selecteer vervolgens de juiste lijst voor het product door deze aan te vinken en op 'toevoegen' te klikken.
Om autorisatie in te stellen, moet je ingelogd zijn. Het instellen van autorisatoren voor jouw organisatie is mogelijk via Instellingen > Organisatie > Autorisatie-instellingen. Hier kun je per gebruiker aangeven of je een bestelling wilt (laten) autoriseren zodra het totaalbedrag van deze bestelling boven een bepaald bedrag komt. Om hiervan gebruik te kunnen maken kun je onder Autorisatie-instellingen > Autorisatoren eenmalig de contactpersonen die autorisaties mogen verlenen en de daarbij behorende bedragen ingeven. Klik vervolgens op opslaan.
Stap 1
Wil je gebruik maken van de autorisatie-optie? Stel dan eenmalig minimaal één gebruiker in als hoofdautorisator. Hij of zij ontvangt per mail vervolgens alle autorisatieverzoeken van gekoppelde gebruikers die boven hun bestellimiet willen bestellen.
Stap 2
Je kunt meerdere personen registreren als autorisator. Per persoon kun je vervolgens aangeven voor welke bedragen hij of zijn mag autoriseren. Alle bestellingen die boven de door jou ingestelde autorisatielimiet komen verzenden we naar de hoofdautorisator.
Voorbeeld:
Wanneer je Gebruiker A laat autoriseren tot een bedrag van 1000 euro, dan zullen alle autorisatieverzoeken tot 1000 euro bij Gebruiker A uitkomen. Autorisatieverzoeken boven de 1000 euro zullen bij de hoofdautorisator uitkomen. Wanneer je naast Gebruiker A (met een autorisatiebedrag van 1000 euro) ook nog Gebruiker B laat autoriseren tot een bedrag van 2500 euro, dan zullen alle autorisatieverzoeken tussen de 1000,01 en 2500 euro bij Gebruiker B uitkomen. De autorisatieverzoeken tot en met 1000 euro zullen echter bij Gebruiker A blijven uitkomen. Alle autorisatieverzoeken boven de 2500 euro zullen bij de hoofdautorisator uitkomen.
Neem voor een uitleg over het juist instellen van autorisatie voor jouw organisatie contact op met onze klantenservice.
Ja, zowel particulieren als nieuw geregistreerde zakelijke klanten betalen via iDeal.
Controleer ten eerste of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd en of er geen spelfouten in staan. Controleer ook of het emailadres al bij Heutink bekend is. Controleer ten tweede of je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. Kun je nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met de klantenservice. Zij zijn er om je verder te helpen.
Ga dan naar Mijn Heutink, klik op 'instellingen' en selecteer vervolgens 'gebruikers'. Klik rechtsboven op 'nieuwe gebruiker' om een nieuwe gebruiker toe te voegen. Wanneer de gebruikers is toegevoegd, wordt er een bevestigingsmail gestuurd naar het toegevoegde emailadres. Hier kan de nieuwe gebruiker hun emailadres accepteren en een wachtwoord aanmaken. Bestaat de gebruiker die je wil toevoegen al bij Heutink? Ga dan naar 'organisatie', selecteer 'gekoppelde gebruikers' en klik op 'beheren'. Hier kun je het e-mailadres van de betreffende gebruiker toevoegen.
Het is niet mogelijk om gebruikers zelf te verplaatsen of te verwijderen. Je kunt een gebruiker wel op inactief zetten, waardoor deze niet meer kan inloggen. Dit geldt dan overigens voor alle klantnummers waar het emailadres aan gekoppeld is. Ook kun je via het kopje 'gebruikers' een extra klantnummer aan een e-mailadres koppelen. Als je het emailadres wil verwijderen of verplaatsen, Neem dan contact op met de klantenservice, zij zullen je verder helpen.
Als klant is het niet mogelijk om zelf je adresgegevens te wijzigen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice, zij zullen je verder helpen.
Als klant is het niet mogelijk om zelf je emailadres te wijzigen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice, zij zullen je verder helpen.
Het is belangrijk om te controleren of het wachtwoord aan alle eisen voldoet en geen spelfouten bevat. Zorg er ook voor dat beide wachtwoorden hetzelfde zijn en dat het e-mailadres dat je gebruikt al bij ons bekend is. Ligt het niet aan bovenstaande punten? Neem dan contact op met de klantenservice, Zij staan klaar om je verder te helpen.
Je bestelling wordt door DHL geleverd.
Je kunt de factuur van je bestelling terugvinden in de 'Mijn Heutink'-omgeving. Ga naar 'bestellingen', klik op 'bestelhistorie' en selecteer de bestelling waarvan je de factuur wilt bekijken. Zodra je bestelling is ingepakt in ons magazijn en verzonden is naar DHL, wordt de factuur onder het kopje 'Facturen' weergegeven. Dit gebeurt 's nachts.
Ga naar de ‘Mijn Heutink’ omgeving en klik op ‘bestellingen’. Klik op ‘bestelhistorie’ en selecteer de bestelling die je wilt volgen. Zodra de bestelling is gescand bij het DHL-distributiecentrum, verschijnt de track & trace code onder 'zendingen' bij je bestelling.
De bestelling wordt in ons magazijn verpakt, de factuur volgt ‘s nachts automatisch (tenzij je kiest voor maandfacturatie, dan volgt de factuur een keer per maand). Het pakket wordt doorgaans de volgende werkdag bezorgd. Heb je na 2 dagen de factuur nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
We kunnen helaas geen tijdstip aangeven voor levering. Ga naar 'bestelhistorie', klik op de bestelling waarvan je wilt weten wanneer deze geleverd wordt en klik op 'zendingen'. Hier kun je zien of je bestelling onderweg is. DHL levert in principe binnen kantoortijden (08.00u-17.00u). Mocht er niemand aanwezig zijn, proberen ze het vaak de volgende dag weer.
Om het aantal te versturen pakketjes te minimaliseren, bundelen we zoveel mogelijk eventuele naleveringen. Als je vragen hebt over de levertijd van een artikel dat op nalevering staat, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Bij het bekijken van een artikel op onze website, kun je de voorraadstatus van het artikel zien, samen met de geschatte levertijd. Als het artikel op voorraad is, wordt het meestal binnen 2 werkdagen geleverd. Als het artikel niet op voorraad is, wordt dit ook vermeld, samen met de verwachte leverdatum. We streven ernaar om reguliere bestellingen, geplaatst vóór 13.00 uur, dezelfde dag nog bij DHL aan te bieden voor levering de volgende werkdag. Houd er echter rekening mee dat sommige artikelen een langere levertijd hebben, zoals meubels. Als je een bestelling plaatst met artikelen met een langere levertijd, ontvang je een orderbevestiging met de geschatte levertermijn. Voor specifieke levertijden kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Reguliere bestellingen - we streven er naar bestellingen voor 13:00 besteld de volgende werkdag te bezorgen.
Jaarbestellingen worden binnen 10 werkdagen bezorgd (of op een door jou aangegeven ander moment).
Softwarebestellingen staan klaar op de door jou gekozen startdatum.
Meubilairbestellingen variëren in levertijd. Dit heeft onder andere te maken met de locatie waar de meubels vandaan komen en of het om maatwerk of standaard meubilair gaat. De precieze levertijd van jouw meubilairbestelling kun je terugvinden op de orderbevestiging. Heb je nog vragen over de levertijd van een product? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ga naar bestellingen en klik op 'bestelhistorie' in jouw ‘Mijn Heutink’ omgeving. Staat je bestelling er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Controleer dan de status van je order in de bestelhistorie, onder gefactureerde bestelling, van de 'Mijn Heutink' omgeving. Zodra je de order hebt aangeklikt, kun je bij zendingen klikken op track en trace (achter het JVGL-nummer van DHL). Je wordt dan doorverwezen naar de website van DHL, waarbij je de levering van je zending kunt checken.
Orderstatus openstaand: wanneer je order deze status heeft, is er nog niets mee gedaan.
Orderstatus geleverd: wanneer je order deze status heeft is het pakket verpakt en is het onderweg naar DHL. Naar verwachting zal DHL je bestelling de volgende werkdag bij je afleveren.
Orderstatus gefactureerd: wanneer je order deze status heeft, is deze compleet verpakt en verstuurd. Het pakket is dan onderweg voor aflevering of zelfs al geleverd.
Deze hebben we zeker. Zie het vlekkenverwijderadvies hier.
Zodra alle beschikbare artikelen in ons magazijn zijn verpakt, komt de orderstatus op geleverd te staan. De artikelen zijn dan nog onderweg naar DHL om uitgeleverd te worden en dus nog niet bij jullie aanwezig. Je kunt het pakket binnen 1 á 2 werkdagen verwachten.
Je persoonlijke Heutink contactpersonen staan bij Service & Support. De algemene contactgegevens vind je hier onder. We zijn bereikbaar per telefoon, mail en/of WhatsApp.
Telefonische bereikbaarheid | Tel: 0548 - 53 66 66
Maandag t/m donderdag: van 08.00 tot 17.00 uur.
Vrijdag: van 08.00 tot 16.30 uur.
Zaterdag & zondag: gesloten.
Maandag t/m vrijdag: van 08.00 tot 16.30 uur.
Wanneer je als kinderopvanglocatie of school aan het inventariseren bent voor een nieuwe inrichting, het huidige meubilair graag wilt vervangen of een ander inrichtingsvraagstuk hebt, dan is het prettig om daarover te sparren met een specialist. Dat kan in onze showroom in Huissen of in het Meubelpaviljoen in Nijverdal, waar jij en jouw collega’s zich kunnen laten inspireren op inrichtingsgebied. Ben je meer op zoek naar inspiratie op het gebied van leermiddelen? In ons Experience center in Nijverdal kun je onze belangrijkste producten voor het basisonderwijs en voortgezet onderwijs bekijken. Onze adviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuzes op dat gebied. Voor ICT-vraagstukken ontvangen we je graag in Hengelo.
Klik hier om je bezoek te plannen.
Onderaan de nieuwsbrief heb je de mogelijkheid om je uit te schrijven. Mocht je geen fysieke post meer willen ontvangen, dan kun je een mail sturen naar info@heutink.nl of contact opnemen met onze klantenservice.
Laat ons je helpen, dat doen we graag.
Heb je nog vragen of zijn er dingen onduidelijk? Neem contact met ons op of bekijk de veelgestelde vragen.