Leeslink biedt een volledig aanbod voor begrijpend en studerend lezen voor de jaargroepen 4 t/m 8. Elke week staat er een rijke, authentieke tekst centraal waarmee leerkracht en kinderen actief aan de slag gaan. Door verdiepend te lezen en samen in gesprek te gaan, ontstaat beter en dieper tekstbegrip.
Tekstgericht werken met rijke, authentieke teksten en een grote variatie aan tekstsoorten en genres: motiverend en uitdagend voor alle leerlingen. Verdiepend en herhalend lezen - aandacht voor hogere orde denkvaardigheden. Samen actief aan de slag - geen tekst-vraag-antwoord, maar diep ingaan op de tekst. In de lessen Leeslink leren de kinderen hoe ze een tekst in moeten duiken. Dit kan alleen bij rijke, niet verarmde teksten omdat deze rijkheid ervoor zorgt dat er iets te ontdekken valt.
Chantal Engelbertink, leerkracht van groep 7 op Basisschool De Hofstee en Leeslink concept ontwikkelaar en taalspecialist Talling Brouwer laten in diverse lesvideo’s zien hoe jij als leerkracht het meeste uit Leeslink haalt.
Bij begrijpend lezen leren kinderen denken op verschillende niveaus: van herinneren en begrijpen tot toepassen, analyseren, evalueren en creëren. De Amerikaanse onderwijspsycholoog Benjamin Bloom heeft deze opbouw van lagere en hogere denkvaardigheden in kaart gebracht. In dit artikel leest u meer over de behoefte van de (hoog)begaafde lezer en hoe in Leeslink aan deze behoefte wordt beantwoord.
Alle leesmaterialen van Heutink handig samengevat in één boek. Of het nu gaat om een methode, oefenstof, concreet materiaal, spelmateriaal of ontwikkelingsmateriaal.