“Het is van wezenlijk belang dat het kind zoveel mogelijk zelf ontdekt. Als we hem helpen elk probleem op te lossen beroven we hem juist van datgene wat voor zijn mentale ontwikkeling het belangrijkst is. - Emmi Pikler - ”
Bereid een veilige omgeving voor waarin het kind uit eigen initiatief actief kan bewegen en spelen. Een kind dat de kans krijgt in zijn eigen tempo te leren bewegen, onderzoeken en spelen, leert goed kruipen, zitten, staan en lopen.
De verzorgingsmomenten, maaltijden, verschonen, aan- en uitkleden en naar bed brengen bieden de mogelijkheid samen te zijn met het kind. De kwaliteit van de zorg wordt mede bepaald door wederkerigheid in de interactie tussen volwassene en kind.
Voor een kind dat de tijd en ruimte krijgt tot eigen activiteit bestaat er geen onderscheid tussen bewegen, spelen en leren. Deze drie vormen ’het werk’ van baby en peuter. De volwassene staat garant voor een afwisselende en uitdagende omgeving die nauwkeurig is afgestemd op de interesse en ontwikkelfase van het kind.
Baby’s die beginnen met tijgeren ontwikkelen de drang tot klimmen. Het is belangrijk dat ze hun eerste ervaringen met klimmen dicht bij de grond kunnen opdoen. Zo leren ze onder andere hoe ze zichzelf kunnen opvangen als ze vallen. Dit helpt hen in het vinden van de juiste balans.
Ontdekken, ontmoeten en brainstormen in een van onze showrooms.
Doe al bladerend inspiratie op voor jullie inrichting met onze inspiratieboeken.
Onze inrichtingsadviseurs helpen je graag bij al je inrichtingsvraagstukken.
Alle informatie over bestellen, betalen, leveren, retourneren en meer.