Werkzaam op CSG Reggesteyn in Rijssen
Leerlingen voorbereiden op vervolgopleidingen en het werkveld in de beta-technische sector
CSG Reggesteyn beschikt over een innovatief Technolab, waar leerlingen op verschillende manieren kennismaken met het onderwijs van de 21e eeuw. Linda is instructeur van deze ruimte en richt zich op de ontwikkelingen van STEAM-educatie voor zowel het primair als het voortgezet onderwijs. Dit combineert ze met haar functie als docent Onderzoek & Ontwerpen (O&O), waarbij ze met leerlingen aan authentieke vraagstukken van opdrachtgevers of bedrijven werken in samenwerking met experts uit het beroepenveld. ”De bedoeling van het vak O&O is leerlingen voorbereiden op opleidingen en beroepen in de beta-technische sector van de maatschappij”, vertelt Linda enthousiast.
De producttips van Linda: Groow Toolkit en STEAM Challengekaarten
”Wij hebben veel verschillende leermiddelen, maar de Groow Toolkit en de STEAM Challengekaarten zijn voor de projecten die wij draaien een goede kickstarter om korte, energieke lessen te geven. De leerlingen zijn bij een O&O-project geneigd om snel naar een eindproduct te willen. Door het inzetten van de Groow Toolkit en de STEAM Challengekaarten gaan de leerlingen terug naar het leerproces en ontdekken welke leermogelijkheden allemaal nog meer te gebruiken zijn voor het eigen O&O-project", legt Linda uit.
Tips en inspiratie van en voor docenten.
Judith, werkzaam op het Eerste Christelijk Lyceum in Haarlem, vertelt over haar vak, de materialen die ze gebruikt en hoe ze vakoverstijgend werken bij haar op school.
Edwin, werkzaam op S.G. Ubbo Emmius in Stadskanaal, geeft twee voorbeelden van praktijkopdrachten bij hem op school.
Robert, werkzaam op CSG Liudger in Burgum, vertelt over zijn vak, hoe het ontwikkeld is in de loop der jaren en hoe de toekomst eruit ziet volgens hem.
Henk Jan, werkzaam op het Coornhert Lyceum in Haarlem, merkt dat leerlingen heel enthousiast worden van het werken met VR.