Techniek & Wetenschap

Smart learning

Kans of bedreiging?

De maakrevolutie is spannend omdat het de scheiding tussen de virtuele en de fysieke wereld doet vervagen. En alhoewel virtual reality misschien best innovatief klinkt, nieuw is het zeker niet. Het begrip bestond al in de jaren ’80 en ’90. Jaren en jaren geleden waren er dus al slimme koppen bezig met het creëren van de ultieme second life omgeving. Een ‘surrealistische wereld’ waar niets is wat het lijkt. Maar omdat in die tijd de juiste devices nog niet bestonden, heeft virtual reality nooit echt een kans gehad. Hoe anders staan we er nu voor! Deze indrukwekkende technologie is bezig aan een enorme opmars. Maar wat betekent dat voor het onderwijs. Is virtual reality een kans of een bedreiging? De mogelijkheid om lesstof tot leven te wekken, waardoor het interessanter en uitdagender wordt om te leren klinkt natuurlijk fantastisch. Maar hoe verbind je die virtuele wereld dan aan de werkelijke onderwijswereld? In dit hoofdstuk nemen we u mee in de wondere wereld van de simulatietechnologie en bieden we u handige tips, tricks en tools om hier zelf (vol zelfvertrouwen) mee aan de slag te gaan in de klas. 

Ook in opmars: gamification. Alledaagse activiteiten worden steeds vaker in een gamevorm gegoten. En ook gamification klinkt misschien nieuw, maar is dat stiekem niet helemaal.

 

 

Meer over Smart learning

                                     

Dit moet u weten over virtual reality
Meer weten over wat virtual reality nu precies inhoudt en
nog belangrijker: wat kan virtual reality betekenen binnen
uw onderwijs? Hieronder een heldere samenvatting opgesteld door Kennisnet met aandacht voor de totstand-koming van VR, de werking van VR en de meerwaarde van
VR voor het onderwijs. Lees meer 

   

Virtuele werelden voor het onderwijs
Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden die virtual
reality voor u kan hebben? Heutink heeft verschillende virtuele werelden voor u op een rij gezet. Laat kinderen
zien én voelen hoe een hart pompt, duik het groen in
met de natuurbeheersimulator of creëer zélf een virtuele wereld. Lees meer

 

Al levels scorend door het curriculum
Van achter je bureau zien hoe intrinsiek gemotiveerde leerlingen zelf de stof oppakken, samenwerken, leerdoelen halen en elkaar verder helpen. De droom van elke docent? Een illusie? Of gewoon een kwestie van de stof anders benaderen? Gamification lijkt er aardig dichtbij te komen. Joke Visschedijk, spelontwerper en mede-eigenaar bij Meeple vertelt u er meer over. Lees meer

 

                  

Het eerste STEAM-magazine!

Bovenstaande informatie is afkomstig uit ons STEAM-magazine. Zelf een exemplaar ontvangen van dit glossy magazine boordevol inspiratie, interviews, proefjes en producten of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op of bekijk een voorproefje van de overige hoofdstukken uit het magazine:

> bekijk Onderzoekend en ontwerpend leren 
> bekijk Maken en programmeren
> bekijk Kunst en nieuwe media
> bekijk Inrichten van het vaklokaal

 

 

Save the date: Nationale STEAM-DAG!

Wilt u meer weten over STEAM? Quest en Heutink organiseren op 12 oktober a.s. gezamenlijk de eerste Nationale STEAM-dag voor vakdocenten uit het voortgezet onderwijs en bovenbouwleerkrachten uit het basisonderwijs. Dagvoorzitter Thomas Hendriks (hoofdredacteur Quest) leidt u door een inspirerend programma vol prikkelende lezingen, interactieve workshops, stevige stellingen en nieuwe inzichten op het gebied van wetenschap, techniek en kunst in het onderwijs.

Vroegboekvoordeel
Schrijf u nog voor het einde van dit schooljaar in en u ontvangt uw toegangsbewijs t.w.v. 50,- gratis. Klik hier voor meer informatie en inschrijven. 


Inloggen

Log in om een bestelling te plaatsen

  • 100+ jaar ervaring
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Grootste assortiment
  • Direct uit voorraad leverbaar (m.u.v. meubilair & ICT)